сряда, 18 март 2009 г.

Диляна Флорентин- ''Не мeчтая. Живея за мига''

Диляна Флорентин....Име добре познато в модния бранш. Тя е ТОП фотограф, който снима за доста български списания. Родом от Плевен, младата г-ца Флорентин идва да учи в София в НБУ, където Александър Нишков дава първоначалните й познания, свързани с настоящата й професия. Фотографията е изкуство, а също така и ''начин да изразиш себе си'' коментира Диляна. Фотографията е емоция, романтика, превръща се в начин на живот. Улавяш момента, херматизираш го и кадъра остава вечен...Обикновена, но интересна, странна по свой начин, но очарователна, младата ТОП фотографка говори за живота си тук и сега...

на снимката: Диляна Флорентин

1.Занимаваш се с фотография...Можеш ли да разкажеш нещо повече за себе си? Кой отвори вратите ти за модния свят и с какви други дейности се занимаваш?
-Завърших реклама и художествена фотография в НБУ. След което станах асистент на Александър Нишков, който беше мой преподавател в НБУ. Той страшно много ми помогна да навляза в тези среди и във фотографията като цяло. Мога да кажа, че от него съм научила почти всичко. Моите родители също допринесоха-баща ми е фотограф и оператор и ми даде идеята да се занимавам с това. А аз реших, че ще бъде наистина интересно и ето ме сега с професията си на фотограф, с която се надявам да продължа да се развивам и занапред.

2.Фотографията е изкуство. А какво е изкуството за теб? Нещо романтично...или комерсиална работа...
-Изкуството е начин да изразиш себе си и виждането ти за околния свят. Прекрасно е, ако получиш възможността да го превърнеш в нещо романтично...Но превърне ли се в професия, това се оказва една наистина трудна задача, защото клиентите рядко дават свобода на действията.Тогава фотографията се превръща в комерсиална работа-опира до клиенти и съответен хонорар. Романтиката остава в кадрите, които правиш за себе си. Кадри, запазени в архивите. Кадри, чакащи да бъдат показани на някоя изложба или да се превърнат в красив спомен...
3.Коя е жената зад кадър? Коя е Диляна Флорентин? Опиши се с няколко думи? Какви са цветовете на твоя свят и има ли определен път, който следваш?
- Няма определен път, който да преследвам. Оставям всичко да се случва от само себе си. Не обичам да планувам, защото обикновено планът неочквано се променя в последния момент. Иначе съм човек, който обича работата си; хобито ми е ретуша във фотошоп, което се превърна в работа впоследствие.

4.Работа, работа, работа.....А как разпускаш?
-Имам един малък кръг от приятели, които се събираме вечер и се смеем много. Не всяка вечер....Разпускам основно вкъщи, по време на работа-също, защото обичам професията си и за сега не ме натоварва. Но хората около мен са основния ми източник на усмивки:))) Обичам да ходя в други градове, но не и да пътувам....

5.За какво мечатеш?
- Не мечтая. Живея за момента и се наслаждавам на всичко, което се случва именно сега!

6.Снимаш модели, а ти самата била ли си снимана до сега? Проявяваш ли интерес от лицето пред обектива?
- При баща фотограф...огромен куп от снимки!!! Снимали са ме много рядко. Не се интересувам от позицията пред обектива. Ако проявя интерес, то снимките ще бъдат за личния ми албум.

7.Снимаш за едни от най-силните модни списания в България. Какво е усещането да си топ фотограф? Каква е мечтаната ти фотосесия?
-Не смятам, че съм ТОП фотограф. За момента приемам името си за познато във фотографските среди и се надявам да се изкача в йерархията на занаята. Мечтаната ми фотосесия....Почитател съм на ретро излъчването. Бих снимала сесия сред природата на Трансилвания или в някой замък за приказност:)

8.Каква си била като дете? Разкажи за интересна случка от детството ти?
- Родена съм в Плевен, но съм прекарвала само няколко ваканции там.Много красив град! Освен чупене на крака и ръце, други интересни случки не си спомням. Не съм била диво дете. Не съм подлудявала родителите си. Правела съм обичайните дивотии в намален състав.

9.Каква е твоята истина?
-Истината е да си заобиколен само от хора, на които държиш. Да работиш нещо, което сам си избрал и ти доставя удоволстие. Да си обичан по начин, по който си мечтал! Да вярваш, че можеш да постигнеш всичко, което желаеш...И да го направиш!
10.Кое е нещото, с което се гордееш най-много?
-Гордея се с това, че всичко съм постигнала сама. Не харесвам, когато хората използват положението си, за да помагат в дадена област на свои познати, а те дори да нямат познанията за ангажимента, с който се захващат. Радвам се, че успях да избегна тази част, а хората ме търсят за работа, защото виждат, че каквото правя, се старя да се получи наистина добре, за да са доволни и двете страни!

11.Каква смяташ, че си била в миналия си живот и каква щеше да предпочетеш да бъдеш, ако имаше възможност за избор?
-Нямам никаква идея!!! Не съм се замисляла...Но обожавам Египет и се надявам да съм се подвизавала там. От друга страна харесвам живота си и с чисто сърце бих казала, че не желая да настъпват промени, освен към по-добро:)



Имало едно време една приказка...Това беше приказката на едно момиче, което не мечтае. Никак дори! Но всички ние копнеем да надникнем поне за миг в дълбините на въображението й, защото повярвайте- там е красиво! Живее за момента. Наслаждава се на момента! Горда и борбена! Всяка една нейна творба притежава вълшебството да се докосне до всеки поглед и да остави трайни следи след себе си. Диляна Флорентин и света на фотографиятя!

Няма коментари:

Публикуване на коментар